måndag 7 april 2008

Nedräkning: 5 dagar kvar

Så är vi inne på veckan då det ska hända. All planering som vi ägnat åt denna veckas lördag, är massiv och fullkomligt underbar. Vi båda börjar nog bli lite nervösa för att allt ska flyta smidigt - det vi är minst nervösa för är faktiskt själva vigseln (iaf nu...). Vi kommer ju bli gifta hur det än går (ja om båda säger JA, vilket vi får hoppas ;)). Tårar kommer att trilla, maskara kan flyta ut, Matilda kan storböla, vägra sitta still, någon kan svimma, osv. Hur som haver - vi kommer att bli man och fru!

I helgen har vi fixat skjorta till vår marskalk, samt inhandlat underkläder till Axel, som även har klippt sig. Vi har fixat spellistor.

Idag ska jag ringa till donken och beställa is. Jag ska även ringa till Blomsterlandet och beställa vita tulpaner. Vi ska få klart festprogrammen så de är klara att skriva ut. Drinklistan ska diskuteras med Martina och jag ska ringa cateringen och höra om pengarna kommit fram.

I morgon ska våra förlovningsringar lämnas in för putsning och gravering. Vi ska hämta bordsplaceringsskyltar hos Lina och Kent och så ska vi påbörja lite avcheckningssamtal med berörda parter. Vi ska börja packa inför hemresan.

Onsdag: Vi åker hem till Värmland. Hämtar min klänning.

Torsdag: Shopping av dricka och snacks. Manikyr för mig. Axel och Matilda ska till Hagfors och sova över där.

Fredag: Dukning och förberedelser i lokalen.

Lördag: Må gott hela dagen lång =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå va spännade!! Hoppas att ni får en underbar dag!! Stressa inte ta det bara lungt...du ska minnas denna dag som en av dom bästa i livet! Kram på dig!
Helena

Emma sa...

Tror det kommer bli en alldeles perfa dag =)
kram

Anonym sa...

Å va roligt!! Förväntar mig ju massvis av kort från bröllopet sen!
Kram kram!

K sa...

Till er alla 3: Bilder kommer senare, em du ser ju live ;-)

Anonym sa...

Åh, vad roligt!! Jag kommer ha svårt för att hålla mig från tårarna, men det är väl tillåtet en dag som denna!! :)

Ses snart!

Kramar

Anonym sa...

lotta: man får gråta :-) kramar!!!

Anonym sa...

bröllop e alltid spännande -hoppas ert var inte för stressigt... :)